Å være dønn ærlig

Innimellom trenger man å være dønn ærlig - både med seg selv og med omverdenen.

Følelsen av å måtte unnskylde seg overfor verden rundt på grunn av valg man gjør er veldig merkelig i grunn. Jeg har hatt det sånn i det siste, og jeg klarer heldigvis å være ærlig på det nå. Alle rundt forventer noe av meg - forventer at jeg skal være eller gjøre sånn eller sånn. 
Men vet du? Det funker ikke å skulle unnskylde seg fordi man tar grep og gjør noen valg for seg selv!

De siste ti årene mine har vært et salig kjør. Et salig kjør etter å følge noe man tror er drømmen. 
Og det har jo i grunnen vært det, men plutselig så mister man liksom fotfestet og har fått nok av hele den sabla drømmegreia...

Akkurat det skjedde meg i høst. Gikk på en skikkelig smell etter å ha drevet rovdrift i livet i sikkert 10 år. Galskap... - men det tar jo litt tid å skjønne det selv...

Interiørdrømmen brast da jeg egentlig hadde det akkurat sånn som jeg hadde jobbet for og håpet på lenge. 
Skikkelig merkelig...

Det kom nok sigende litt over meg - før jeg brått en dag ikke skjønte meningen lenger med alt det materielle og overfladiske jeg drev på med. Fikk så smått et nytt fokus da jeg fikk summet meg en stund - og skjønte hva som faktisk betyr noe for meg i hverdagen.

Puhhh! Litt av en reise, men akk så viktig.

Klarer heldigvis å kose meg igjen med å nyte vakre og funksjonelle miljøer, men KUN på hobbybasis. Jeg har skjønt at jeg trives i bransjen når jeg har lyst, og ikke når jeg må. Fy søren så deilig det er å innse hva man trives med og hvordan!


Fokuset har flyttet seg til å sette pris på hver eneste dag - å nyte  det som skjer her og nå. 
Jeg vil ikke lenger ha fokuset på å "komme meg helskinnet gjennom dagen" på ett eller annet vis.



Jeg har skjønt hvor viktig og godt det er å ta vare på alle dager og på det livet og den kroppen man har fått utdelt. Og ikke minst hva det gjør med meg å kunne være tilstede for andre.
Å flytte fokuset over på å ha det bra med seg selv og å ta best mulig vare på inn- og utsiden av kroppen har gitt meg en enorm ro.
 Jeg koser meg med å lære mer og å oppdatere meg på sammenhengene mellom kropp og topp. Fascinerende! (det slenger litt bøker rundt omkring overalt her hjemme om dagen - bøker som gir meg påfyll! Anbefales!)
 Så kort fortalt - jeg har gjort noen grep i hverdagen og endt litt opp der jeg startet - OG er superfornøyd med det!


Mitt råd til deg om du kjenner at du ikke "lever fullt og helt":

BLÅS I HVA ALLE RUNDT DEG FORVENTER AT DU SKAL DRIVE MED!!!

DET ER DEG OG DITT LIV DET HANDLER OM!





Kommentarer

Populære innlegg