Om det å prøve noe nytt...

Av og til føler jeg meg litt sprø når jeg prøver noe nytt, når jeg egentlig er så fornøyd med det jeg pleier å bruke eller gjøre...
Og andre ganger synes jeg selv at jeg er ganske så sprø når jeg synes jeg er "gæren" som ikke helt har lyst til å bryte ut av gamle mønstre. 
Altså - "gæren" uansett ;)

Som i dag for eksempel... Ikke store tingen det handler om, men nok til å lide av beslutningvegring....

I dag handlet det om noe så enkelt (?) som oppvasksåpe..
Jeg er jo sååå fornøyd med Durance sin oppvasksåpe, og kan ikke tenke meg å bytte den ut med noe annet. Men når butikken er tom for Durance, og eneste valget er Laura Ashley oppvasksåpe, hmmmm.....da får jeg beslutningsvegring....;)
Være uten oppvasksåpe (men, det går jo ikke....), velge Zalo i matbutikken (nei, for all del! Zalo slipper ikke inn på mitt kjøkken lenger...)....eller være gæren og prøve Laura Ashley??

Jeg måtte jo ta et valg, og jeg måtte igrunn ha med meg en oppvasksåpe hjem akkurat i dag. Og når valget ikke var forenlig med å bruke to timer av ettermiddagen til å kjøre rundt halve Oslo og omegn for å finne akkurat DEN butikken som hadde akkurat DEN såpen jeg ville ha, så bare ble det sånn at jeg kjøpte Laura Ashley.
Skikkelig gæren, og det på en tirsdag!


Så nå står den der, da, og pryder benken ved oppvaskkummen!
Den er jo ikke så verst å se på?? 
Og tenk, den lukter faktisk ganske greit også!



Bra jobba, Merete!

Jeg har vært gæren nok til å prøve noe nytt i dag - og så på en tirsdag, da!


Klem

Kommentarer

Populære innlegg