Mummmms..

...mmm.. sovemorgen og scones til brunch er ingen dårlig kombo!


Gode havrescones er enkelt og kjapt å slenge sammen.
Jeg bruker denne oppskriften:

Havrescones

3 1/2 dl havredrikk eller melk
100 g smør
2 1/2 dl havregryn
6 dl hvetemel
4 ts bakepulver
1 ss sukker
1 ts salt

Bland alt det tørre. Skjær smøret i biter og blande sammen til en "grynete" masse.
Bland i havredrikk/melk og rør sammen til en deig.
Del i 4-6 biter og klapp ut til runde kaker. Skjær kryss på toppen og prikk med gaffel.
10 minutter på 250 grader.

Mummmmms!



Lyskopper Tine K, krus Covent Garden, tallerken gammel Rørstrand etter min kjære mormor.





Jeg digger espressomaskinen vår! Rancilio på sitt beste!! Og jeg blir aldri lei hjertestaken som jeg har hatt i maaange år. Den passer inn uansett!

Nå må jeg ta tak i søndagen her (selv om det ikke er så mye å finne på med to smittsomme kikhoste-skatter...), fornuftige saker må prioriteres!

Skikkelig vårstemning på meg i dag!

Nyt søndagen din!

Klem


Kommentarer

Populære innlegg